Intercamp 2015 v polské Nyse

Dva tisíce skautů a skautek z více než deseti zemí světa, zajímavé aktivity v mezinárodních týmech, výlet do okolí, koncerty, ochutnávka jídla. To nás prý čeká na Intercampu – mezinárodním setkání skautů a skautek, které se koná na letniční svátky.

vitkovice_male
Areál Vítkovických železáren

Náš výlet ale začíná už v České Třebové, kde se scházíme na nádraží – Káťa přijela z Brna, Verča s Klárkou z Rokytnice a Péťa ze Solnice. Ale jedeme za Žamberk! První část cesty je v pohodlném vlaku do Ostravy, kde si většina čte nebo pospává, deštivo za oknem k tomu jen přispívá. Na Svinově v Ostravě čekáme na brněnský bus, který nás vezme dál. Mezitím se dozvídáme, že by část naší výpravy chtěla ochutnat lidské maso a začínáme se bát o svoje prsty a uši a tak 🙂 Zachraňuje nás bus, kterým jedeme do oblasti Dolních Vítkovic – bývalých železáren, které si společně projdeme a pokoušíme se zjistit, k čemu to asi kdysi sloužilo. Třešničkou  na pátečním dortu je Science centrum, kde si všechny exponáty musíme osahat – hrajeme tak na vlastní tělo, zkoušíme jet na kole rychlostí světla nebo zkoumáme, jak bude naše tvář vypadat za padesát let. Na závěr si trochu schrupneme v 3D kině při sledování létajících ještěrů a potom už pokračujeme do Nysy, kde se celá akce koná.

simulator_mala
Simulátor přetížení ve Science centru v Ostravě.

“IC – Intercamp – Intercamp is OK!” skanduje dav více než dvou tisíc skautů a skautek z celé Evropy před pódiem v polské Nyse. Tradiční mezinárodní akce je tímto ceremoniálem zahájena a na nás čeká víkend plný zajímavých aktivit a výletů, motivovaných cestováním v čase Doctora Who. V sobotu si Klárka, Verča i Péťa v mezinárodních skupinkách zkouší výrobu čajových sáčků, střelbu z katapultu, pletení náramků z roztrhaného trička nebo jízdu na kole s hokejkou. Takzvaných “camp site activities” je ale připraveno mnohem víc, všechny se snad ani nedají stihnout. Podle Klárky byla stejně nejlepší polštářová bitva, ve které porazila sestru Verču.

taste_of_nysa_mala
Verča s Klárkou čekají na ochutnávku sušenek

Komu se však podaří získat alespoň 40 razítek, toho čeká na konci akce speciální nášivka. A o tu stojí bojovat! Do počtu razítek se naštěstí počítají i úkoly z Hiku – nedělního výletu do Nysy, který je také spojený s úkoly z několika historických období města. Namátkou tak zkoušíme šermovat, stavíme pevnost nebo hádáme hádanky. Pétin největší  zážitek z Hiku je ale jiný: “Nejlepší stanoviště na Hiku bylo určitě Taste of Nysa, kde jsme ochutnávali místní sušenky,” říká rádkyně. V Nyse je totiž jedna z největších polských továren na oplatky.

pevnost_mala
Sestřelování nepřátelské pevnosti.

Z výletu je potřeba se vrátit včas, večerním programem je totiž namísto koncertu (který se konal v pátek i v sobotu) Food Festival neboli ochutnávání nejrůznějších jídel, které jednotlivé národní výpravy přivezly a uvařily. Palačinky, halušky, bramboráky, pirožky, fazole s párkem, polské karamelky.Tolik chutí a vůní! Poté, co dojíme poslední drobečky, vydáváme se k ohni, kde se hraje (třeba Nohavicův Kozel), představují se polské tradice a hodně se povídá.

Ráno nás čeká brzký budíček, závěrečný ceremoniál a pak už jen cesta autobusem přes Vratislav, kterou si stihneme dobře prohlédnout, zpátky domů. Věříme, že krátké (ale o to intenzívnější) setkání nebylo našim posledním mezinárodním výletem!